Nabíjení za jízdy

5.6.2009

Zajímavý způsob nabíjení elektromobilů testují v Korejském ústavu pokročilých věd a technologií. K dobití akumulátorů by sloužily speciálně upravené úseky vozovky se zabudovaným primárním vinutím. Magnetické pole by indukovalo elektřinu v sekundárním vinutím, jež by bylo součástí automobilu. Řešení nebude příliš snadné, protože v automobilu by vznikala elektřina jednak působením proměnného magnetického pole, ale i díky pohybu vodičů v tomto poli kvůli vlastní jízdě vozidla. Zvažují i možnost získávání energie pro nabíjení nikoliv z elektrické sítě, ale z fotovoltaických článků rozmístěných podél silnice.

akademon.cz 23.9.2011: Na podobné problematice pracují i Masahiro Hanazawa z Centrálních vývojových laboratoří společnosti Toyota a Takashi Ohira z Tojohašské technologické univerzity. Pro přenos energie z vodiče ve vozovce do automobilu využívají kondenzátoru. Propojením této technologie s hybridními automobily bychom možná mohli vyřešit problém elektromobilu, pro který stále nemáme vyhovující zdroj. Po dálnici, kde je největší spotřeba, by auto poháněly z vnějšku napájené elektromotory. Na menších silnicích spalovací motor.

 
Odeslat komentář k článku "Nabíjení za jízdy "



Opište text z obrázku:

Odeslat článek "Nabíjení za jízdy " e-mailem

Diskuse/Aktualizace